onsdag 11 mars 2009

mer speglar...


Min goa svägerska har fixat fina rakspeglar till mig! Här är en av dom...Glaset är sådär krackelerat och skavt precis som jag vill ha det. Dessutom hittade hon två underbara örngott med spets på för bara 10 kr syck. Fyndpris!
Idag har jag krattat ute i trädgården igen och klippt klart det ena äppelträdet. Jättejobbigt är det så det blir bara lite grenar då o då. Men vilken skillnad det gör. Nu är det bara ett kvar, men vi hjälps åt jag och Örjan. Idag var det riktigt skönt att gå in efter flera timmar i trädgården. jag är en riktig utemänniska och trivs allra bäst då. Så trivsamt när snödropparna har kommit...Min härliga arbetskamrat och hennes hund Stina var här idag. Vi drack kaffe ute och Märta och Stina lekte för fullt, härligt att se brottning;)
Ha det bäst alla ni härliga besökare! Välkomna tillbaka.


Kram Pia

12 kommentarer:

Vita Villan -Lantliv och Design sa...

marika som jobbar kväll...JA JAG HAR DINA FÖNSTER JAG LOVAT !!!! kul va

hörde om uffe buff...tragiskt och jobbigt vi ber konstant idag kan jag säga ...puss lilla KARIKA

My Lovely Things sa...

hej!!
så fina speglar..viken lycka att få såna..

ja detärså höräigt att vara ute och greja..
ha det så gott..

kram anna

Anonym sa...

Så fina! Dom vill jag se på riktigt!! Kram

Viola sa...

Vadå kratta i trädgården, här har vintern återigen tagit sitt grepp om oss, snöat i två dagar och så kallt...så härligt det låter att börja kunna fixa på täppan igen, rara speglar vill jag lova, ha en bra kväll, KRAM

Anonym sa...

Vilken gullig svägerska du har som
skaffar så fina speglar till dig.
Åh vad låter trevligt att dricka kaffe ute. Jag var ute i min trädgård idag men fy så kallt det var, kändes inte alls inbjudande.
Ha det gott!
Kram Stenlycka

Anonym sa...

Pia,

I see you have placed my gift to you on your blog. How very kind of you to do that...but it was not necessary. I am so glad you like it. I had great fun creating it for you.

Kris

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Åh vilken underbar spegel! Jag älskar när glaset är sådär krackelerat!

Ja det har ju varit underbart nu senaste veckan, riktig vår..har varit ute en hel del jag med.

Nä, jag hade lite otur och hittade ingenting på loppisen, men man kan nog hitta fina saker där tror jag. De andra tjejerna fick med sig lite fynd.

Kram
Mia

Mamma C sa...

Här syns inga snödroppar till. För här har det kommit snö igen sedan igår eftermiddag. Men hos dig låter det som våren börjar komma. Fina rakspeglar du fått.
Kram mamma C

Marie sa...

Underbar spegel, älskar också sånt där gammalt krackelerat glas!
Jag är också en person som gillar att vara ute, underbart härligt och man mår så bra. Idag har vi dock haft det blåsigt och kallt, längtar efter sol och värme.

Kram Marie

Ingis sa...

Härliga speglar. Vilken fin blogg och hem du har. Ditt kök blev fantastiskt i sin förvandling. Härligt med vitt. Kram Ingis

Hannis sa...

Vilken fin svägerska som tänker på dig!
Så fina speglar!
Gillade patinan på spegeln i förra inlägget.

Ha en fin och lugn helg/
Kram Hannis

Tojjan... sa...

Nu är svägerskan inne och gluttar på dina speglar. De blev ju riktigt fina när du fixat till dem. Kanske skulle fixa nån/några till och lämna in dem till din verkstad för ett lyft? =)

Tack för påminnare om att fixa trädgården och äppelträden...

Kramar the Svägerska