onsdag 22 april 2009

päronblom-inne


Hej mina vänner!
Jag har en förkärlek att ta in kvistar av olika slag. Spelar ingen roll om det kommer blommor eller ej, estetiskt är det oavsett! Så enkelt, så vackert.
Inläggen blir lite mer sällan nu när det är fint väder. Jag älskar att vara ute i min trädgård och njuter verkligen av att strosa runt och småpilla med ogräs eller flytt av perenner. Just nu har jag satt upp en "vägg" av armeringsmatta och det skapar en härlig rumskänsla vid en av mina uteplatser. Min snälla pappa ska gjuta en bänkskiva i betong som jag ska lägga ovanpå mitt symaskinsunderrede som finns där. Hela min själ blir lycklig av att förverkliga projekt, stora som små. Dessutom med en fars stora hjälpsamhet och omtänksamhet kan det inte bli annat än bra. Tack goa pappa, jag älskar dig!! Så fort rabarberbladen har vecklat ut sig lite mera ska jag göra mera fat av betong i olika storlekar med dom, prova det ni som inte har gjort det. Jättelätt, det blir så fina mönster av dem.
Ha en fortsatt härlig vecka! Tack snälla ni för alla fantastiska kommentarer fyllda av positivitet som ni lämnar hos mig! Ni är underbara!!

Kram Pia

6 kommentarer:

Inas sa...

Hej Du!

Härligt med kvisten. visst är det snyggt. ska testa det me.... Jag ska gjuta lite blomkrukor i helgen. även vara ute lite i trädgården. Snön är snart borta och jag ska kratta. Min trädgård ligger helt öde. Det blir nog snyggt med armeringsväggen. Ha en riktigt trevlig torsdag. Goa kramar Ina

Viola sa...

Du det där jobbet far din och du gjort ¨måste man ju bara få se....visst är det härligt att vara ute och njuta nu och nu ska ju sommarvärmen komma lagom till ajg ska åka till syrran på Österlen, underbart! Hoppas du ahr en bra kväll, kram

Mitt hvite hus sa...

Hei Pia=)

Herlig blomster på pære treet da...
ÅÅÅ du må vise bilder av prosjektet ditt som din pappa lager... Klem =)

Inspiration i vitt sa...

Hej Pia, så vacker bild du bjuder på. Vilka härliga projekt du harr på gång hos dig, du visar väl sen?
Kramar till dig/Ingela.

johanna sa...

Hej
Ja visst är det fint med kvistar... ja passa på att vara ute o njuta! Härligt.. det låter så fint med ditt "rum". Ska kolla upp en dag för lite fika.
Kraaaam

Stenlycka sa...

Så härligt med kvistar av olika slag.
Ja nu skall man njuta av att vara ute i trädgården.Här har vi haft 18 grader idag, så man kan inte klaga.
Ha det skönt ute!
KRAMAR