söndag 6 september 2009

frånvaro i veckan


Nu är jag här igen...Min frånvaro denna veckan har berott på att jag har ägnat "lediga" timmar åt att LÄSA! Hmm jag har varit helt och hållet uppslukad av fantasins värld och det har varit underbart. Många sidor har det blivit på få timmar. Del 2,3 och 4 av Twilight serien har rusat genom blodet:)
Levande har jag tagit mig ur detta och kommit till insikt att denna serien har varit det bästa jag läst. För er alla som är bokomaner som jag kanske förstår min hjärna just nu för helt "tillbaka"är jag inte än, men snart. Alltså ni som inte läst serien, gör det!!
En liten cafégrupp har iaf fått flytta in i köket denna veckan och det känns trivsamt, så dom får stanna ett tag till. Jag har dessutom knåpat ihop ett litet höstarrangemang som jag visar er senare i veckan.
Nej nu räcker det känner jag, har fortfarande sorg över att bokserien är slut, livet känns tomt-men jag hämtar mig-alltid...
Har ni några boktips?;)
Kram Pia

11 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Twilight?! Aldrig hört talas om dem...? Nej jag läser Paolo Cohelo som jag varmt kan rekommendera. Just nu Alkemisten men även flera andra är bra :)

Kram Jenny

Evelina sa...

Åh, de är bra! Har dock fjärde kvar än. Är för snål för att köpa den inbunden. ;-)
Annars kan jag rekommendera Nu vill jag sjunga dig milda sånger och Sonat till Miriam av Linda Olsson om du inte läst dem. Mycket vemod, sorg, smärta, eftertänksamhet, men O så vackra. Man läser liksom med andakt. Iallfall jag. KRAMISAR!

Therese sa...

Jag har bara läst ettan men restrerande böcker är på ingång (beställde igår) =).
Jag älska den första boken och antar att dom andra är lika romantiska.

Kram
Tezz

lottens vita och gröna sa...

ohhh vad härligt och bara hitta en bok som man blir så uppslukad av, jag har nyligen sträckläst tusen strålande solar av Khaled Hosseini, du måste bara läsa den, sååå stark!
vilken härligt vacker cafégrupp du har, du har sååå fint!

varmkram lotten

Hannis sa...

Flyga drake är en av mina favoriter,nu vill jag sjunga dig milda sånger en annan, men sen är jag deckarfreak så mycket sånt slukar jag=))

Gulligt med cafégruppen!

Kram Hannis

Mitt hvite hus sa...

Skjønne bilder... så koselig å lese da..men har ikke hørt om Twilight... Ønsker deg en fin uke =)
Klem Kerstin

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Jag såg Twilight filmen för första gången i tordags.. Oj, oj sicken bra film :D:D

Ett boktips, Shelia O´Flanagan "Den jag ville ha".. Typiskt tjejbok om vänskap och kärlek...

Ha en bra dag! Kram Maria

Viveka i Bläckhornet sa...

ojojdå...har du också blivit helt betagen i boken? Min dotter är helt såld sedan hon sett filmerna. Jag tror faktiskt hon läst böckerna också. Kanske borde jag läsa dem...

Kram Viveka

Tulipa sa...

Hej!
Undrar om det är här hos dig jag läst om denna bok innan...
Man blir ju sugen när man läser din skildring av hur tagen du blev...och jag kan helt klart relatera till saknaden av att en RIKTIGT bra bok eller serie böcker tar slut..det känns så tomt...

Kram mariette

n o r d i n g å r d e n sa...

Gud så vackert med en cafégrupp i köket!!!!

Mari.

johanna sa...

Hej
Å det är väll roligt när man hittar så bra böcker...o så tråkigt när de tar slut!

Ser så fint ut i köket...
Stoor kraaaam