torsdag 5 augusti 2010

vinbärsgelé


Igår provade jag att göra lite gelé. Jag gjorde den på lika delar svarta som röda vinbär och idag provsmakade vi den till en god kotlett, färska potatisar och en god sallad till. Blev överlycklig att den smakade så bra och så rikt. Nu vill jag inte köpa i affären längre så det blir till att koka nytt:) Plockade av mängder med röda vinbär idag och ska göra saft av dom men än så länge får dom vänta i frysen.Ska se till att få av dom sista svarta med. Känner mig så glad att jag faktiskt kan!
Konserten med Dan Reed igår i Varberg var helt fantastisk och i November när han kommer tillbaka med fullt band igen ska vi vara där!

Kram Pia

3 kommentarer:

Unknown sa...

Så gott, kan tänka mig att den är godare än köpt. Så fina burkar också, är de gamla eller?
Kram Anna

en smula vitt sa...

Visst är det härligt med alla underbara bär som är mogna nu och som man kan göra så mycket gott av. Själv kokade jag hallonsylt i förrgår och den går åt som smör...På pannkakor, på havregrynsgröten eller bara en sked i ett glas kall mjölk...

Vilken fin blogg du har. Gillar det enkla och rena...
Kram Petra/

johann sa...

vad mumsigt! Och fina burkar har du lagt dom i, mycket fint!
saknar er!
kram