lördag 27 november 2010

Nöjd helt enkelt

Lite juligt har fått komma in i huset utöver stjärnor och en ljusstake. Jag gillar naturligt pynt bäst så även i år så blir det mycket av vad jag hittar i naturen. Det har även blivit en repris på mitt pepparkakspar i köksfönstret och där i hissgardinen ska pepparkakor få hänga i år igen med. Jag gillar det enkla och vackra, blir det för mycket så känns det rörigt. Alla är vi olika och tur är väl det! Känner mig tillfreds just nu med det mesta så det får jag njuta av allt jag orkar.

Igår tills idag så har jag och maken varit på en trivsam tripp till Käringön utanför Orust tillsammans med ett gott gäng av andra par. Julbord och dryck intogs och några timmars sömn fick vi iaf. Härligt att få vara ute vid skärgården och njuta av landskap, underbara hus, tanka inrednings- och snickeriinspiration och umgås med härliga människor! En tradition tills 1:a advent hoppas jag;)!! Köpte en söt liten Maileg Nissa med, lycklig för det var ju inte svårt att bli.
Härligt med glögg, pepparkakor och mys inne nu för ute biter vintern verkligen i. Imorgon är det julskyltning här i byn och min man ska fixa lite julmusik, ljud för Lucian och dess tärnor samt kanske spela om vädret blir några grader varmare så gitarren fungerar som den ska.

Kram Pia

4 kommentarer:

Millas hem sa...

Woops, mitt inlägg försvann!

Hur var det nu då? Jo, vad det låter mysigt med julskyltning och musik från maken!!!

Hoppas verkligen att vi ses igen Pia! Det var så roligt att träffa dig senast!

Kram/ och en trevlig första advent önskar jag dig!

Tina sa...

Julbord på Käringön...mums. Där är ju så fint på vintern också.
Ha en trevlig advent
Kram Tina

Tina sa...

Hej igen, jag har ett inlägg på min blogg där jag nämner dig. Är det ok om jag även länkar i texten till dig?
Kram Tina

Tessie sa...

Jätte vackert!

Roligt att det händer grejer med verandan, ska bli spännande att fortsätta följa utvecklingen :)

Kram Tessan