onsdag 16 april 2008

Köksbilder

Cum grano salis - en nypa salt. Det är bra att tillämpa både i livet och matlagningen!


Jag gillar plättar i luften precis som många av er andra, men eftersom de kräver så himla mycket vatten får de endast vara i köket.



Mina fina emaljmuggar som jag köpte i Vitryssland -94. Jag har ett gäng sådana. Minns att jag även köpte en stor ljusgul gryta med blommor på, men minns inte var jag har den...Kan va slängd(typiskt mig!) Jag minns däremot att resväskan var MYCKET svår att stänga!!! Haha






Mina fina nysilverbestick... En tårtspade och en potatissked. Ett arvegods och ett loppisköp.


Man ser tydligt att det har ätits betydligt mer potatis än tårta... Det är väl bra..!





Stor hälsning från mig här på fyran!! Jag är så glad för att våren är här och att ni allihop finns!! Var rädda om er, kram Pia






13 kommentarer:

tindra lite mera sa...

Vilka vackra bestick och muggarna är charmiga! Hoppas grytan kommer fram;O)
kram Katarina

den.du.inte.ser sa...

Vad fin blog du har!
Kram

Gårdsromantik sa...

Härliga bestick - dom är väl antika! Gillar sådana där robusta saker som det syns att de varit med!
Muggarna var härliga dom med.

Kram Maud

My Lovely Things sa...

hej vännen..

op gicj jätte bra..lite läskigt men det gick fint..sitter här med svullen hand...

så fin bild på plättarna...

muggarna är s+å fina..

ha det gott..
kram anna

Karin i Villa Grå sa...

Vilka fina detaljbilder du visar från ditt kök! Om resten går i samma stil skulle jag kunna tänka mig att bosätta mig där ;-)

Muggarna är underbara! Vitryssland, säger du..? Jag hoppas kunna hitta något liknande på närmare håll. Om du någonsin tröttnar på dem kan du väl höra av dig *blink*

Kram!

Karin

Mamma C sa...

Det var mycket fint som du visade. Hoppas att du hittar den där grytan.
Kram mamma c

Stina sa...

Mysiga saker.:-) Kram

Lilla Blanka sa...

Åh vad mycket fint..och fotona är jättebra..härligt!
Kram
Mia

Marika sa...

den resan Pia glömmer jag aldrig ..jag köpte åxå gula grytan och vet heller inte var den är ...och riktiga ullplädar för 20 kr ... vilken resa vilken upplevelse och vad underbart och tragiskt det var samtidigt...ja du det var en kramgo resa då vi trängde ihop oss i minibussens framsäte jag och du ..och låg och halvsov..på varann...hahaha

Allis sa...

Hej!
Va´ kul att du hittat till min blogg!!
Har tittat runt på din blogg och vilka fina bilder, är det ok att jag länkar till dig??
Ha en trevlig helg!
Eva-Lis

Lilla Blanka sa...

Hihi ja jag hoppas det blir vallmo nu av dem bara, har aldrig sått sånna förut, men det är ju bara att prova :)

Marie sa...

Så många fina detaljbilder, vad duktig du är på att fota! Vackra bestick och muggar! Jag älskar plättar i luften, har dem överallt i huset, men det är ett väldans passande så de inte torkar ut!!!!

Trevlig helg!
Kram Marie

Anonym sa...

Vilka härliga muggar...i plåt? så häftigt och snyggt att ha dom upphängda så där.

Jag har en liten grej till dig om du vill och har lust så kan du ta dig an den!!!!*blink

Kram Pernilla