fredag 18 april 2008

Korgar och lite utmaning

Äntligen fredag!! Idag blir det inte vidare mycket till inlägg men jag tänkte bara visa ett par fynd jag gjorde för sisådär 1 1/2 månad sen. En fin tvättkorg att bära ut den rena tvätten i trädgården med... Den var ganska dyr men i finfint skick så jag betalade gärna 40 kr för den.En fin gammal korg som min pappa! tyckte jag skulle ha till tidningar i köket, så jag bytte ut min gamla handgjorda av papper. Väldigt bra tips, tack för det! Ibland blir man hemmablind... Jag trivs väldigt bra med den. Ovanför hänger mina hyllor som ni sett tidigare och brevid har Mimmi sin vattenskål. (Den är bortstylad här, patetiskt jag vet!)
Jag har blivit utmanad av Pernilla i huset mitt i byn. Senaste inköp, bästa inköp och sämsta inredningssak!! Jag har ju inte blivit utmanad innan så jag tänkte ge mig på den!! Det blir inte än men snart... Jag håller faktiskt på att måla mitt senaste inköp så det kom ganska lägligt. Jag hoppas målningen går smidigt jag är inte född med det längsta tålamodet. Allt ska gå undan...


Jag vill önska er alla en solig och härlig helg!! Se till att få ut era bord o stolar, rensa ogräs och bara njut. Till er alla där uppe norr- snart, snart. Tack för alla era goa kommentarer de värmer verkligen och de betyder jättemycket, kraaaam Pia

6 kommentarer:

My Lovely Things sa...

hej vännen!!!
ja din tvättkorg är så fin..har ju en sån med..

tidningskorgen är urtrevlig...En sån hade jag gärna haft...

Vad spännande vad måla du för nått???
här är det fint..gejeat enhandat ute i dag..Är tyvär väldigt allergisk..men jag är ute en då..med massa allergimedicin i kroppen...
Ha det så gott vännen!!!
kram anna

Mamma C sa...

Det var en superfin tvättkorg du fått tag i. Kul att få se vad du håller på att måla om nu.
Kram mamma c

Ann-Catrin sa...

Så himla fina de där gamla tvättkorgarna är..jag har en likadan som jag använder mest på sommaren när jag hänger tvätt ute... superpris!!!

kram kram A-C

n o r d i n g å r d e n sa...

Å ja, jag äslakr korgar!!! Dina var ju jättesnygga!!! Korginlägg borde vi kanske införa! : ) Ja, märkligt och skumt det där med mitt bloggnamn, att lämna sååå många kommentarer hos så många men aldrig hört talas om mej, tja, jag får viga kvällen åt att försöka justera detta och förklara för folk att detta var inte från mej, för ngn swapblog kommer jag aldrig att ha! Mari.

Marie sa...

Härlig tvättkorg, min mamma har en nästan likadan!Spännande att få se vad du målar!

Ha det bra!
Kram Marie

Jes/Vita villa vila sa...

Härliga korgar!

Önskar dig en fin helg :)

Jes ♥