måndag 25 augusti 2008

Choklad till kaffet...

Dessa fina glasburkar "fyndade" jag helt gratis. De skulle kastas i en container! Mamma och pappa hälsade på häromdagen och mamma hade bakat en fantastiskt god äppelkaka och de hade dessutom med sig en liten after eight som dom så snällt lämnade kvar.
Det är ju bara så gott med en chokladbit till kaffet. Min make älskar det och jag har också blivit smittad. Jag gillar mest mörk 70% choklad och han den ljusa som knappt får kallas choklad.(fast den är jättegod den med)De andra vackra chokladbitarna låg ihop med andra sommarpresenter maken fick av dagisföräldrar!


Såhär har jag det i ett av mina vardagsrumsfönster just nu. Precis som många av er älskar jag att plocka in blommor och annat grönt och placerar i små vaser och liknande lite varstans i huset. Somrigt, vackert och jag blir glad av det!Jag älskar stenar med och där ligger en liten del av samlingen på brädan...bla en vit sten jag köpte till mannen -min kärlek står det. Jag ska fota lite stenar vid ett annat tillfälle.


Jag måste säga att det suger i loppistarmen litegrann. Får se till att ta mig i kragen och åka dit denna veckan. Eller kanske nästa:) Förra gången fyndade jag ju jättefina stora matskedar i nysilver för 2 kr styck! Ni får se dom en annan dag.






Ha det bra mina vänner, kraaam Pia

1 kommentar:

Ann-Catrin sa...

Choklad ja.. här har vi en chokladälskare i stora mått.. går knappt en dag utan att jag stoppar i mig en bit!!

Så fint dte var i burkarna.. tur du kunde rädda dom!!

hur går det med vovvarna nu..

Kram på dig A-C