måndag 27 oktober 2008

Lite ompiffning på hyllor

Fint hemma pratade om det här med att komma in i skov, jag känner mig träffad i det jag med, måste piffa om och byta plats med grejer med jämna mellanrum(läs ofta:) jag med! Givetvis fynda lite på loppis med jämna mellanrum och jag skulle nog kunna ha en bakluckeloppis snart jag med *fniss . Jag tycker det roligaste är när man byter plats på saker man småtröttnat på får nytt liv någon annanstans, man ser sakerna med nytt ljus liksom.

Jag var på jakt efter vackra kottar häromdagen men hade ingen tur...Jag tänkte lägga dom i min ganska nya glaskupa. Fint med brunt till det vita. Annars är jag överlycklig över att projekt lilla Frida Fransinas rum är igång på allvar! Nu blir det till att köpa hem råspont förhoppningsvis denna veckan och sedan får vi se vad som händer... Jag hade ju en önskan om golvet men det är inte klart än. Hela övervåningen i vårat lilla hus finns det nämligen vackra brädgolv...Fast när vi köpte detta huset fanns det ingen tid till att slipa och fixa dom. Vi får se hur det blir.Rummet är ju bara 10kvm...
Ha det gott, kram kram Pia

8 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Å så vackra bilder.. kram

My Lovely Things sa...

Åh vad spännande det låter med omgörning av rummen..

Du fotar verkligen fint..din nya camera är verkligen bra!

Det blir svårt att ses denna veckan..fick jobba mer en vad jag hoppades på..

Ha det så bra..
kram anna

Lilla Blanka sa...

Hej Pia!

Javisst är det så, jag håller med..man gör en rush av förändringar och sedan kan det ligga i dvala ett tag och så gör man ett nytt ryck :)

Fin och mysig bild överst..så rofull.

Kram vännen
Mia

Gårdsromantik sa...

Så vackert!

Jag är också på jakt efter sådana där basiga kottar i fattigmanssilver.

Kram Maud

MiaMaria sa...

Hej!

Visst är det så att det kan vara toppen att bra byta plats på sakerna...då blir det ju nytt igen...

Underbara bilder du bjuder på....

HA´en bra vecka!
MiaMaria

Daniel sa...

Jisses så vitt å fint ni har!
Det må jag säga det.

Anonym sa...

Läser dina underbara inlägg..och tittar på korten ...ja.ja....min tid kommer ...pussar i massor och lukt på halsen från din bästis och ditt halva bröllops värdpar ...Marika

Anonym sa...

Vad kul att få se när hennes rum är klart....
Ja, visst är dom söta dessa djur och visst är det tur att han är liten, för tänk om era hundar kommer på att dricka ur vaserna på bordet.

Kram Pernilla