söndag 26 oktober 2008

regn regn regn

Åh va lugn och skön denna helgen har varit. Jag har kunnat koppla av och njuta av att göra ingenting! Det brukar inte vara min melodi, jag blir snarare stressad av det. Jag tycker faktiskt om att göra något hela tiden. Jag har dock insett att kroppen som fenomen behöver ta igen sig då och då därför vilar jag och här nu "skryter" om det(bara för att ni ska förstå hur ovanligt det är...)

Jag har ju yngsta dotterns rum att renovera och jag hoppas jag får lite hjälp av min käre far och bror under veckan*blink blink* Jag har en annan idé om hennes rum som jag har nämnt lite snabbt för brodern men maken vet inget än och vi får väl se. Nu var det ju det här om att alla som älskar inredning(läs:tokigt vitälskande lantliga idioter:)har ju en önskelista, där diverse projekt finns uppskrivna och drömmar som vill uppfyllas.Hmm vi får väl se om det blir något denna gången, det faller som bekant inte alltid i god jord om man så säger:) Någon som känner igen sig?

Igår kväll hade vi gäster och vi hade det verkligen jättetrevligt! Familjen hade med sig denna fina lykta och både jag och maken tyckte den var fin och gesten i sig är ju bara så uppskattad.


Ha en fin start på veckan allihopa! Ta det lugnt och snart blir det ljusare tider när härliga advent står för dörren... och det vi ju alla här i lantliga vitfärgsbloggarvärlden att är det något vi gillar så är det ljus i massor!! Nu är det ju så att vi tänder redan tusen ljus om dagen men då blir det ännu fler:):)
Samla ett gäng glada goa tjejer och stöp ljus ihop, skratta och drick glögg,pyssla och må bra!

Kram kram från lilla Pi

3 kommentarer:

Mamma C sa...

Jag vet precis vad du menar. Har lika svårt jag att bara sitta rakt upp och ner utan att göra ingenting. Men man behöver det ibland och det vet jag med. Brukar höra från många hur hinner du allt du gör. Det var en fin lykta som ni fick. Ha en ny bra vecka.
Kram mamma C

Mjuka sa...

Ha en skön vecka!! Lyktan var ju jättefin, en fin gest
kramar M

Tojjan... sa...

åh du vackra vita bloggerksa. Alla projekt du tar i blir bra, och ... vita. Lite avis e jag allt för all den energi till att boa och bona du har. Tack o lov för din blogg, där vi kan finna inspiration.

Kram fr en med ömmande ...

//Vix