söndag 23 augusti 2009

tänt var det här


Idag har det varit en vilodag till att börja med. Har ohjälpligt fastnat i filmen Twilight som värsta tonåringen:) Min tonårsdotter skrattar åt mig och tycker att hennes mamma är smått knepig tror jag. Eller hur Filippa? ;);) Har ni inte sett den så gör det!
Städning av huset var tvunget då det låg drivor med hundhår överallt. Mimmi fäller hysteriskt. Igår var jag ju med mamma på jobbet och det var roligt fast det visste jag ju redan. Puss mamma! Vi stannade naturligtvis till på ett loppisställe och en antikhandlare med. Där hittade jag min ljusstake som jag tittat efter ett tag. Den är från början av 1800-talet och bara det är ju roligt i sig. Inga maskiner har filat här inte. Både den lilla nyckeln och foten som skruvas fast i botten är handfilade. Kul!
Vädret denna helg kan man ju knappast klaga på, helt underbart, frisk go luft. Jag måste säga
att jag gillar hösten väldigt mycket. Har fortfarande inte startat upp några nya projekt för jag
känner fatktiskt inte för det. Jag är en extremt humörsmänniska som bara gör saker när lusten och inspirationen liksom kommer över mig så det är bara att vänta in den. Ha det fortsatt gott
nu och hoppas veckan blir fin som ligger framför er.

Stor kram Pia

16 kommentarer:

Millas hem sa...

Hej Pia!

Låter som du haft en go helg!

Här också med ett fantastiskt vackert väder, känns som sommaren vände och kom tillbaka!:)

Önskar dig också en fin vecka!

Kram Camilla

Lilla huset på prärien sa...

Hej Pia!

Jag känner precis som du med att inspirationen måste vara närvarande innan jag tar tag i några projekt här hemma. Jag måste känna för det annars låter jag hellre bli.

Ha en skön vecka!

Kram Jenny

Viveka i Bläckhornet sa...

Den filmen är min dotter helt galen i. Själv har jag inte sett den.

Vilken fin ljusstke. Det påminner mig om ett par gamla ljusstakar som jag haft i min ägo en gång. Men av nån konstig anledning fick jag för mig att jag var less på dem. Då sålde jag dem billigt på loppis. Gissa hur många gånger jag har ångrat det...?

Kram Viveka

lottens vita och gröna sa...

hallå pia, håller med dig, den ljusstaken går inte av för hackor, verkligen fin!

varmkram lotten

STENLYCKA sa...

Vilken fin ljusstake!Roligt med saker som är handgjorda.
Åh vad skönt att höra att inte alla har något projekt på gång.
Jag tycker de flesta alltid har något golv eller möbel som skall målas.
Kramis

Tulipa sa...

Hej!
"Twilight" känner jag inte till! Går antagligen att hyra då?!
Gillar sånt man kan fastna i och bli uppslukad av!

Projekt måste man absolut känna för att ge sig in i! Annars blir det bara en belastning.

Trevlig ny vecka!/ Mariette

pillan dansar in sa...

det där med hundhår känner man till allt för väl , men så tråkigt att städa när solen skiner ..

fina loppisfynd du gjort

kram

My Lovely Things sa...

Hej Pia!!
Ljuvlig ljusstake!!
va mysigt att varamed din mamma..Såna dagar är man så glad för..

Ja höstluften är så go..Kvällarna är riktiga ljuständar höjdpunkter,,

Ha en fin start på veckan..
Kram Anna

Therese sa...

Tycker du filmen är bra så måste du läsa boken! Så mycket bättre!!!

LOPPISLIV sa...

Hej hej. Jag får nog ta och se den där filmen jag med, min dotter har köpt den och kollat på den flera ggr för den är sååååååå bra enligt henne och nu läser jag att du också sett den...hihi så det får väl bli filmtajm a la vampyr i veckan :-)

Vår Wilma har slutat fälla nu, men ojoj under 2-3 veckor här innan semestern höll jag nästan på att bli knasig och du som har två stycken, kan bara tänka mig. De bruna håren syns ju så väl på vitt golv och vår trappa som blev vit för ett tag sen såg för sorglig ut mest varje dag där ett tag...suck vad trist, men men som tur är fäller de ju inte hela tiden....

Fin ljustake du hittat, en sån har jag funderat på flera ggr men ändå inte köpt någon ännu. Men de är verkligen fina. Jag tänker på Jane Austen filmerna när jag ser en sån, då de går omkring om nätterna i de stora husen i de långa nattsärkena med ljuset i ena handen :-) Kraaaam Paula

Evas Bloppis sa...

Hamnade på din blogg av en slump .Jättefin ljusstake
Kram Ewa

Annas skattkammare sa...

Hej! Mysig blogg du har! Jättefin ljusstake!
Kram /Anna

Inspiration i vitt sa...

Tack Pia för dina goa ord hos mig, jag blir så glad.
Ja visst får man vänta in lusten och det är inte alltid den infinner sig när det behövs hihi.
Vilken vacker ljusstake, gammaldax charmig.
Kram på dig/Ingela.

MormorRuthsAnn sa...

Halloj Pia!
Tack för ditt snabba svar om grislampan....hum jag väntar mig inte att få köpa ngn men har jag tur och du finner en hel hög så ;)

Vad skönt det låter....det där med att ta tag i saker när andan och inspirationen faller på. Rätt inställning!!!
Är också sån, gick hela graviditeten utan ngn inspiration, det blev heller inte mycket av då. Min trädgård har jag tagit ett sabbatsår ifrån - ingen inspiration alls över till den.

Ha det gott i veckan!
Ann

Tess på Tilda och Mamma sa...

Underbar helg ni haft med loppis och allt det kan ju inte bli bättre.
Kram Tess

Blåbär och Mjölk sa...

Hejsan Pia!
Nu är jag här igen. Och denna gången så länkar jag din sida! :)

Oj vilken härlig ljushållare du fått tag på! Hand filad. Ja, sådana görs inte mer. Vad jag vet i alla fall.
Vad kul att gå på antik o loppis! Nu var det ett bra tag sedan jag kom iväg på något sådant.
Känner att jag måste ta mig en loppis runda snart...

Jag håller med. Det är härligt med hösten. Finns mycket man kan ta rätt på under årstiden. Har plockat körsbär och rödvinbär. Tänkte safta någon dag framöver. Så gott med hemmagjord saft. Tösen min tycker så mycket om det. Och då är det ju absolut värt det! :)

Ha det så fint i veckan, så hörs vi snart igen!
Kram kram / Åsa.