tisdag 15 juni 2010

Underbara doftande Lavendel

Hej på er!

I år har jag inte köpt mer än 1 Lavendel(än så länge) Förra året köpte jag 9 st kraftiga fina men bara 3 klarade vintern. Fast helt utan inköp av denna doftande härliga ört kunde jag ju inte motstå:)

Idag har våra barn haft sin skolavslutning och det är alltid lika känslosamt och stämningsfullt. Dom var så fina i sina nya kläder och tycker själva att detta skolåret har gått ovanligt fort och jag kan inte annat än hålla med. Till hösten börjar Filippa 9:an och Frida 6:an. Börjar få stora barn nu!!

Bygget skrider så sakteliga framåt och vi är fortfarande på grundstadiet som bara tar tid men snart så börjar snickeriet och då ser man mer synliga resultat. Känns overkligt att det är igång och en riktig lyx att ha storebror här! Tittar in till er andra med jämna mellanrum men lämnar inte så värst mycket avtryck, spännande är det iaf att följa era bloggar. Själv brukar jag dra ner på antalet inlägg och spenderar nästan all min tid utomhus. Imorgon ska jag iväg på hundparad med Märta och höra ett föredrag om hund.

Kram Pia

4 kommentarer:

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Åh jag vill också ha lavendelblommor..det har dock bara stannat vid tanken ännu, men jag tror jag ska inhandla iaf en till helgen...:) Ha en skön kväll, kraam

Unknown sa...

Kul när du visar dig här på bloggen! Det är mycket annat just nu som drar i en. Kul att få se ert bygge sedan. Lavendel är en av mina favoriter.
Kram Anna

Vintage House sa...

Hej,
Lavendel är en favorit här oxå:)
Ska bli kul att få se bygget sedan.
Ha en bra dag imorgon
kram
sandra

johanna sa...

Hej
Ha en riktigt skön sommar!
kram