söndag 4 maj 2008

Solsken och slapphet...

Hejsan allihopa! Vilket underbart väder vi har!! Det är inte klokt vad det spricker ut överallt. Den skira ljusa gröna färgen gör mig helt lyrisk och lycklig...Idag har vi varit på kalas, mycket trevligt. Yngsta dottern har varit och spelat fotbollsmatch och vann med 3-2 hemma! Bra jobbat.


Igår rensade jag ogräs hela dagen och piffade lite vid min nya planteringshörna. Marken under skall dock fixas till med lite småsten. Samt ett enkelt vitmålat plank. Tänkte mig småsten i min fina berså också...Jag ska ta kort på den vid något tillfälle så ni får se hur fin den är. När förra ägarna köpte vårat hus -62 (som är byggt 1934)stod redan bersån här uppvuxen och klar. Det är jättehärligt att starta med frukost där på helgmornarna.

Denna helgen har jag verkligen njutit i fulla drag och veckan ska ju bli ännu varmare så nu får jag väl ta av mig lite så jag får lite färg på spirorna...just nu bländas man av dom(tur det finns solglasögon!)


Mimmi ligger nästan alltid vid det lilla äppelträdet...
Ha en fin start på veckan, kram Pia

5 kommentarer:

My Lovely Things sa...

hej vännen!!

vad härligt med en berså..så mysigt det måste vara att sitta där och mysa..

fin bild på din fina hund..
ha det så gott i veckan..

kram anna

Doften av vanilj sa...

Så härligt Mimmi ser ut att ha där i solen. Så gulligt med lyktor i trädet! Lyxigt med berså! Ser fram emot att få se bilder därifrån. Ha det bra och njut i vårvärmen/Kram

Mamma C sa...

Låter mysigt med en berså att sitta och äta frukost i eller ta en kopp kaffe.
Kram Mamma C

Anonym sa...

Härligt med berså - vi har en stor syrenberså o det e verkligen underbart! Bara det att den drar te sig så mö mygg om somrarna - finns inte mycket här i världen jag hatar, men mygg...jag har inte ord för dom! Blä!
Va fin hon e din Mimmi! Ställer du ut henne nåt?

Ha en go vecka!
/Mari ute på Öckerö

Marie sa...

Mysigt med en berså, jag väntar ivrigt på att våran ska växa till sig! Lär nog dock ta några år!

Kram Marie