tisdag 3 februari 2009

tjuvkik på dotterns rum


Tänkte visa er lite av vad som händer i Fridas rum...Jag kladdade dit kvistlack 2 ggr och målade med matt vit färg med ton åt grå, alltså inte kritvitt. På bilderna är det endast målat en gång. Ni ser ju det lilla söta fönstret med och på den väggsidan ska det också upp råspont. Golvet ska tas bort och det fina gamla trägolvet under ska slipas lite lätt och målas i blank vit eller ljust grå färg. Har inte bestämt mig för vilket ännu men det lutar åt vitt... :)
Kuddpiffningen på bilden är enligt dottern precis som hon vill ha det(hon sover med dom där också) Skönt med barn som har egna tankar och ideér med hur det ska se ut! Jag måste bara säga också att hon blev överlycklig när jag hade målat väggen. Hon sa:

Herregud va snyggt mamma! Gissa om jag blir glad då?!
Kram till er alla goa vänner i cybervärlden!
Kram Pia

8 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Sådan mor sådan dotter ;-) Urfint!

kram

Mamma C sa...

Så fint det blev, blir fint med golvet sedan oxå.
Kram Mamma C

Viola sa...

Förstår att dottera berömmer modern när hon får ett så rart rum!!!SÅ fint, kram

Anonym sa...

Hello again, Pia,

I'm so glad to hear from you. I did find the google translater. Now I can read your posts.

I will be writing my posts again after the One World One Heart giveaway. February 12th.

In the meantime, click onto the icon that says Etsy, it will take you directly to my shop and you can see what I make to sell. Let me know what you think?

See you soon,
Kris

My Lovely Things sa...

hej pia!
men va fint det blev..så snyggt med råspont..
Josuas rum har oxå en sån alkov..jätte mysigt..

ha en fin dag..
kram anna

My Lovely Things sa...

ps..har me and i visning här i morgon kväll om du vill komma..halv 7 är du välkommen..¨
kram anna

Hannis sa...

Ligger i generna pysslandet=))
Ser så fint ut!

Önskar att jag kunde ha spont någonstans i min lägenhet.
Det är så snyggt!

Kram Hannis

Anonym sa...

Underbart!